Kladdkakedrömmar

 
 
 
 
 
Har även hunnit baka lite idag. Det blev kladdkakedrömmar efter ett recept som jag hittade på Amandas blogg. Hon bjöd på dem på klassfesten och de var så goda så jag måste testa själv. Så goda om man gillar mycket choklad, som jag hehe! Tänkte skriva receptet hit också ifall någon av er vill prova! Det blir ca. 13 kakor av receptet.
 
Sätt ugnen på 175 grader.

Vispa ihop:
5 dl florsocker
1/4 tsk salt
2½ dl kakao
4 äggvitor
½ tsk vaniljsocker

Hacka 75g mjölkchoklad och rör ner i smeten. 

Fördela i klickar på plåten, sätt dem inte för tätt för som ni ser så flyter de ut ganska mycket. Grädda i 9 minuter i ugnen. Färdigt!

Kommentarer
Postat av: ellen

LÄGG AV VAD GOTT!! det här måste jag testa :)

Svar: Så jäkla gott och riktigt enkelt och snabbt att laga! :D
Henrietta

2014-05-23 @ 17:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback