Finally!

Hej på er! Min dag har varit bra. Tog mig till gymmet som jag tänkte och blev dötaggad när jag kom in genom dörren så jag skenade som fan på bandet tills jag började må illa och blev helt spyfärdig. Men när det gick över gick jag över till tyngre grejer. Jag började fundera på hur snabbt man blir svagare om man inte tränat musklerna på ett tag (i mitt fall typ bara 4 dagar..).

Jaja men annars har jag belönat mig eller mitt hår rättare sagt eftersom vi firar att det äntligen har bestämt sig för att börja växa igen! :) Efter två år!
Jag har alltid haft långt hår när jag var mindre, för mamma vägrade klippa det. Det växte som ogräs! Jag hade alltid långt, blont hår ända ner till rumpan. Jag hatade det. I femman gav mamma efter och jag gick till frisören och lät henne klippa det till axellängd. Mamma grät typ blod. Sen lät jag det väl vara och i mitten av 8an var det långt igen. På våren i 8an blev jag såklart rebellisk och färgade först håret brunt och sedan kolsvart plus gick omkring med feta lager eyeliner såklart. Haha. Till 9an ångrade jag mig dock och började den plågsamma processen mot mitt blonda hår igen. Det var rena tortyren jag höll på med mot mitt hår. Blekte det ett otal gånger. Försökte hålla längden in i det sista men till slut måsta frissan klippa det kort eftersom alla hårstrån var av på flertal ställen.
Vid det laget var mitt hår näst intill platinablont, inte riktigt men nästan, och då blev det dags för min mörka utväxt som måsta blekas hela tiden. Förra sommaren gav jag upp och färgade håret ljusbrunt. Innan hade jag tvättat håret nästan varje dag, men i somras drog jag ner på det till var tredje. Det var svårt men till slut gick det. Nu hålls det alltså renare längre.

Så efter all intensivvård har jag nu bara låtit det vara över hösten och vintern och det har nu börjat ge resultat!
Nu hoppas jag att jag kan få tillbaka samma fina kvalitet som förut. Dock inte samma färg eftersom min naturliga hårfärg inte längre verkar vara blont utan någon slags ljusbrun/mörkblond färg. Men jag gillar det!
Nu fick jag detta sagt!





Kommentarer
Postat av: Milla

Men vad finns i påsen då? Det har du inte skrivit...

2011-02-24 @ 08:11:21
URL: http://millastark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback