Ångestfylld kväll

Usch.. Vad jobbigt allt känns just nu. Alla jäkla prov gör så man inte hinner göra någonting annat alls. Som t.ex. umgås med vänner eller t.o.m familjen. Men jag får bara tänka att provperioden är snart slut. På tisdag har jag sista provet. Då ska jag verkligen bara ta det lugnt. Vad skönt det ska bli. Ibland undrar man varför man valde den här skolan, men det kommer ju löna sig i slutändan.
Jag kom på att på fredag är det ju Open by night i vår trevliga stad... Fan nu fick jag ångest igen för jag vill härifrån.

Dagen annars har varit bra. Hade finska prov som jag faktiskt tror att gick helt okej (men jag inbillar mig säkert bara). Vi hade läsförståelse och först fattade jag ingenting men sen bara kom det som en sån därn glödlampa på mitt huvve och så kunde jag alla frågorna! Hahah vad fult..
Och sen gick jag till stan med Ellen, Milla, Caroline och Sara och då hann jag norpa åt mig två nagellack.

Sen klockan 12 var det samling för hela lusse i gymnastiksalen och så var det lite roligt program där. Det är bra att man har lite såna där saker som avviker från alla prov.
Men det var lite olika uppträdanden och folk som berättade om sina utbyten till andra länder och sånt.
Efter det hade vi några minuter hissa. För vi har ju prov imorgon...
Det är jättesnäll skala.. Har man hälften rätt (6 av 12) så får man 7! får man 2 av 12 får man 5.. Det skulle alltså måsta slira riktigt ordentligt för att man ska få underkänt. Men nu ska jag inte säga så. För jag lär väl inte klara mig. Historia är inte mitt starkaste ämne direkt. Plus att jag inte har läst.
Men jag ska läsa massor så fort jag har slitit mig från dataskärmen vill säga.
Jag fick åka hem med Milla och hennes pappa idag. Och när Milla och jag stood och väntade vid biblioteket så gick det förbi en gammal gubbe som bara: Hur är livet med er då, är det bra?
Haha.

På tal om andra tråkigheter så har vdn på mammas jobb det pissigt eller något för han menar att nu ska mammas verksamhet läggas ner! Jag anser att det är ett stort misstag. Mamma har jobbat så himla hårt för att komma dit hon är idag. Och hon är verkligen duktig på det hon håller på med och det är ett stort slöseri att slänga bort sån talang. Och vilken underbar respons hon har fått överallt ifrån. Jättemånga vill ha henne som föreläsare och liknande.
Mamma har hittat något hon verkligen brinner för och hon har gett stor del av sitt liv de senaste åren och kämpat fruktansvärt hårt och LYCKATS!
Hon har kommit så himla långt och jag är så stolt över henne!
Det finns ingen liknande verksamhet på Åland så nu är hon tvungen att återgå till att jobba på någon avdelning på något hem och kommer troligtvis jobba mycket natt och helger. Det är inte hon. Det vet ni som känner henne.

Jag blir så arg och ledsen.


Kommentarer
Postat av: ellen

:((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

2010-09-29 @ 20:52:21
URL: http://ellott.blogg.se/
Postat av: Linnea

:(.... Hoppas att allt löser sig :) ska du på open by night? <3

2010-09-30 @ 17:22:09
URL: http://neeeaneea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback