Prao dag 1

I morse tog jag först bussen till stan. Milla åkte samma buss. Sen kom bussen så tididgt så Milla och jag stod bara och prata tills det blev dags att gå. Lite nervöst var det, haha. Sen gick jag till trobergshemmet. När jag kom dit fick jag gå ner med en och så fick jag kläder. Det var typ som sjukhuskläder. Det var lite kul tycker jag! Det kändes mycket proffsigare :)
Sen fick jag vänta tills dom som jag skulle vara med kom. Sen när hon ena kom så berätta hon lite hur dom jobbar där. Och så kom det en annan dit, och hon frågade vilken skola jag gick i och jag sa att jag gick i khs. Då hade hon en son som går i 9E, och det var tydligen connys mamma.
Sen kom alla åldringar som skulle vara på dagverksamheten. Sen hade vi lite frågesport. Sen var det mat. Fisksoppa. Jag fick köra massa åldringar i rullstol! Först var det läskigt, för jag trodde att jag skulle krocka dom. Men det var kul! Fast lite krångligt i hissen.
Sen efter maten hade vi kaffepaus och då fick jag vara med och planera morgondagen. Sen fick jag gå med och vara på avdelningarna. Det tycker jag var roligt att jag fick vara med där. För det är ungefär som på ett sjukhus. Vi gick runt i rummen och såg till alla åldringar. Sen var det dags att ha sittdans, för er som inte vet vad det är så sitter man och håller på till musik. Jag har gjort det många gånger förut, för mamma gör det på sitt jobb också så det var inget nytt. Men alla gamla är så söta tycker jag :)
Men sen var klockan 2. Då fick jag på datorn skriva frågor om olika låtar. För imorgon ska vi ha musiktema. Men dom i personalen tyckte att jag skrev så snabbt på datorn så jag fick göra det :b
Sen gick jag och bytte om och gick in mot stan till mammas jobb. För jag åkte hem med henne.

Dagen har varit fantastiskt rolig! För jag fick göra så himla mycket mer än vad jag trodde. Liksom som att jag på riktigt skulle ha jobbat där. Så det var riktigt roligt. Och jag älskar den där miljön på typ sjukhus och vård och åldringshem. Och alla är så himla trevliga och pratar och är glada och snälla!
Dagen blev mycket bättre än jag trodde! :)

Jag är trött nu! Hur har eran dag varit?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

gamlingar är gulliga :D

2010-03-15 @ 16:47:43
URL: http://rebeckaedithlinnea.blogg.se/
Postat av: EMELIE♥

sv; jaha vad kul, tack du :D

2010-03-15 @ 17:25:44
URL: http://thisemelie.blogg.se/
Postat av: ellen

vad trevligt att du har det trevligt på dn prao!

gillar när du skriver en massa inlägg hela tiden (Y)

jag fick vara med den gulligste klassen i hela skolan, och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara :D

2010-03-15 @ 19:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback