Trött

Oj, det var verkligen längesen jag var såhär trött! Förra natten sov jag inte mycket eftersom jag väcktes av att det åskade. Och det höll på i nästan 2 timmar!! Sen vaknade jag vid 5 och tänkte att yes jag får sova en liten stund till. Jag blev jättearg när det var dags att vakna.
Jag skulle faktiskt kunna somna precis där jag sitter just nu. Det får mig att tänka på sjukdomen narkolepsi. En narkoleptiker kan i princip falla i sömn i vilken situation som helst.
Det pratas ju mycket om att många fall av narkolepsi som upptäckts på senaste tiden kan ha något slags samband med svininfluensa-vaccinet. Jag tog vaccinet i november förra året. Jag minns att jag blev jättesjuk efter det och låg i feber.
Men nu var det ju så att jag hade tänkt berätta om dagen.
Vi hade finska första timmarna, vi såg på nyheterna på finska.
Sen hade jag hälsa. Vi skulle fundera över våra egna hälsorelaterade val och varifrån våra modeller och impulser kommer, och i vilken riktning skolan påverkar dem.
Efter det var det historia och vi skrev massor som vanligt.
Sista timmen var matte och efter det var det grammatiktentamen. Jag var inte så säker på allt, så det är bara att vänta och se hur det gick. Jag hoppas att jag blev godkänd.
Efter det gick jag och Nellie ner till staden, jag skulle vänta  på att mamma blev färdig hos frissan. För jag åkte hem med henne sen.
Nu ska jag gå och däcka i sängen. Jag kommer sova som en stock!
Godnatt!


Har någon slags Lilla My-boll i huvudet.


Kommentarer
Postat av: Milla

Men typ alla fick ju feber av det. Då borde ju jag också somna när som helst. Det beror nog inte på vaccinet utan att du går i lusse tror jag :D hehe

2010-08-27 @ 14:59:20
URL: http://millastark.blogg.se/
Postat av: ellen

word, milla!

2010-08-27 @ 15:13:19
Postat av: Henrietta

Okej nu är det så att jag vet att jag inte har narkolepsi. Det är en ganska allvarlig sjukdom. Jag skrev att jag kom att tänka på den när jag skrev att jag skulle kunna somna. Läs igen

2010-08-27 @ 20:59:04
URL: http://henriettatornroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback