Inga bilder

Hej! Nu tänker jag faktiskt ta och skriva ett inlägg här utan bilder som jag har lovat mig själv att inte göra. Jag tycker det är tråkigt att bara skriva en lång text utan nå bilder till som man kan vila ögonen på en stund. Men nu får det bli så bara. Det var ett tag sen jag skrev, men det har inte hänt så mycket och jag har varit så trött. Natten till söndagen förra veckan åkte vi med båten till Åbo. Vi fick en hytt innan för jag var så sjuk så jag skulle aldrig ha pallat att sitta vaken hela natten. Fick iallafall sova några timmar innan vi for till båten också. Sen hade vi tänkt prova ta tåget upp till Vasa, vilket gick mycket snabbare än buss, men man måsta byta tåg 3 gånger!! Men det gjorde ju att tiden bara gick ännu fortare när det hände saker och man inte bara satt. Iallafall så var det jobbigt att resa så länge när jag var så sjuk, men oj så skönt att komma hem till Vasa igen. Det blir så konstigt för när jag far till Åland säger jag att jag far hem och när jag far till Vasa säger jag att jag far hem hehe.
På söndagen vilade vi mest och jag försökte bara bli frisk och även på måndagen var vi lediga. På tisdagen var jag så pass frisk så jag kunde fara första dagen till min praktik. Det var nog nervöst men det kändes bra att jag redan varit dit innan julen och hälsat på. Men första veckan är avklarad av praktiken och den gick jättesnabbt! Det enda som har varit jobbigt är att det är ganska stor omställning att vara där 7 timmar per dag när jag annars är i skolan kanske 2 timmar per dag och ofta har lediga dagar. Men däremot får vi ju inga läxor förutom att vi ska skriva en praktikrapport. Men jag är så jäkla trött när jag kommer hem på kvällen så jag får ingenting gjort. Så nu har hela helgen gått åt till att handla, tvätta, städa osv. Men hörni att allt känns ju mycket lättare när man har något att se fram emot och det har jag, för på lördag så kommer Milla hit och firar min 20-års dag! Det kommer bli jättekul! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback